• Slider 5

Kształtowanie wizerunku publicznego. Prezentacje i wystąpienia publiczne.

Cel studiów: wyposażanie absolwenta w wieloaspektową wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia ról publicznych.
Kończąc studia absolwenci będą wyposażeni w narzędzia pozwalające samodzielnie przygotować i zaprezentować efektywne wystąpienie świadomie kreując swój wizerunek
i mając świadomość wpływu tego na biznes.

Dla kogo: Studia podyplomowe Kształtowanie wizerunku publicznego. Prezentacje i wystąpienia publiczne skierowane są do osób chcących nabyć umiejętności świadomego
i efektywnego kreowania swojego wizerunku publicznego. Odbiorcami są osoby, dla których sposób prezencji,
prowadzenia wystąpień publicznych, prowadzenia publicznych dyskusji, występowania w mediach jest kluczowy dla rozwoju kariery.

Liczba godzin: 180 (2 semestry)

Program Studiów:

  1. Rola public relations, wizerunku i mediów w kształtowaniu wizerunku
  • Pojęcie wizerunku – czym jest wizerunek publiczny? Jak rozumieć pojęcie public relations?
  • Proces kreowania osoby, a kreowania wizerunku organizacji.
  • Wykorzystywanie współczesnych mediów w kreowaniu wizerunku.
  • Jak tworzyć pożądany przekaz? Strategie i sposoby kształtowania wizerunku.
  • Osobowość, a wizerunek

 

  1. Retoryka i erystyka
  • Retoryka i erystyka znaczenie w kreowaniu wizerunku
  • Funkcje retoryki. Sztuka przemawiania czy narzędzie perswazji?
  • Właściwie posługiwanie się słowem w komunikacji – przygotowywanie mowy i budowanie argumentacji.
  • Narzędzia erystyki – chwyty erystyczne.
  • Rola erystyki w debacie publicznej.

 

  1. Komunikacja społeczna i wywieranie wpływu
  • Kluczowe zasady efektywnej komunikacji w
  • Proces komunikacji – rodzaje komunikatów i kanały komunikacji. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Specyfika komunikowania w budowaniu wizerunku.
  • Narzędzia komunikacji i wywierania wpływu. Różnice pomiędzy wpływaniem a manipulowaniem.
  • Panowanie nad emocjami w trudnych sytuacjach komunikacyjnych.

 

  1. Prezencja i autoprezentacja. Praca z postawą i głosem
  • Rola wyglądu zewnętrznego i zachowania (postawa, nastawienie – postrzeganie).
  • Znaczenie dopasowanego i efektywnego przekazu w prowadzeniu prezentacji i wystąpieniach publicznych.
  • Przemówienia i wystąpienia publiczne – znaczenie komunikacji werbalnej – praca z głosem.
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej – praca z postawą, przekonaniami i ciałem.

 

  1. Przygotowywanie i prowadzenie struktury wystąpienia/prezentacji
  • Analiza sytuacji
  • Przygotowanie scenariusza wystąpienia
  • Wybór sposobu i metody prezentacji
  • Właściwa aranżacja przestrzeni wystąpienia
  • Określenie czasu wystąpienia

 

  1. Wystąpienia i prezentacje – warsztaty praktyczne.

 

  1. Sposoby radzenia sobie ze stresem w trakcie prezentacji i wystąpień publicznych
  • Rozpoznawanie symptomów stresu przed wystąpieniem publicznym. Negatywny wpływ emocji.
  • Stres jako czynnik korzystny lub niekorzystny – kiedy stres motywuje, a kiedy przeszkadza?
  • Stres jako efekt niewłaściwego przygotowania do prezentacji
  • Sposoby i metody radzenia sobie ze stresem.

 

  1. Biznesowe aspekty kształtowania wizerunku publicznego osoby i firmy
  • Znaczenie świadomego kształtowanie wizerunku menedżera w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • Techniki tworzenia tożsamości firmy
  • Kształtowanie wizerunku medialnego przedsiębiorstwa

 

Rekrutacja i informacje organizacyjne:

Informacje o wymogach rekrutacyjnych (link)

 Kontakt:
Kalisz, ul. Widok 96 A
tel. 501 016 529, 
tel. 62 753 56 53, 
email: kalisz@wsfi.pl

Termin składania: 30 września 2019

 

Liczba miejsc ograniczona. Istotna kolejność zgłoszeń.

Odpłatność: 3 000 zł (możliwość rozłożenia na raty)

Script logo